ایران در چهل سال گذشته به سمت خودکفایی در بخش سلامت پیش رفته است




کارآفرین برتر صنعت سلامت ایران در خصوص آمار هزینه‌های مربوط به خدمات بهداشتی درمانی ایران گفت: ایران به عنوان هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان، یکی از کشورهای مطرح در جهان است. بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی ایران، دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت‌های پزشکی از حقوق همگانی تلقی می‌شوند. ایران با بیش از هشتاد و سه میلیون نفر جمعیت، سالانه نزدیک به نود میلیارد دلار صرف حفظ و بهبود سلامت جامعه می‌کند. همچنین هزینه‌های پزشکی سالانه در ایران نزدیک به سی میلیارد دلار است. بخش سلامت در سال‌های اخیر با توجه به بهبود استانداردهای بهداشت و درمان، افزایش تعداد نیروهای فعال در این زمینه در تمامی رده‌ها و نیز به روز رسانی تجهیزات و داروهای مصرفی، پیشرفت‌های گسترده‌ای داشته است.

دکترمحمد جعفر حسینی شیرازی درباره نقش دولت در رسیدگی به وضعیت سلامت جامعه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان تنها متولی این مهم، وظیفه تدوین سیاست‌ها، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و راه‌اندازی شبکه سراسری بهداشت و درمان کشور را عهده دار است. این وزارتخانه علاوه بر وظایف دیگر خود، استانداردها و نیازهای کیفی دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را نیز تدوین می‌کند و بر تولید و واردات و صادرات آن‌ها نظارت دارد.

وی افزود: هزینه‌های بهداشتی درمانی در ایران به شدت شامل یارانه و کمک‌های دولتی است. این یارانه‌ها علی الخصوص در واردات و تامین دارو و تجهیزات پزشکی تاثیرگذار بوده و به شدت هزینه‌های درمانی نهایی بیماران را به نسبت سرانه‌های جهانی کاهش داده است اما بهداشت و درمان در ایران برای عموم رایگان نیست. برای جبران این فاصله هزینه‌ای، بیمه‌های درمانی در دسترس قرار دارند. هم اکنون بین هشتاد تا هشتاد و پنج درصد از جمعیت کشور ایران تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار دارند.

سازنده بیش از ۱۰۰ کارخانه تجهیزات پزشکی در خصوص کیفیت تولید تجهیزات پزشکی در ایام کرونا گفت:کشور در چهل سال گذشته به سمت خودکفایی در بخش سلامت پیش رفته است. از آموزش و تعلیم کادر مورد نیاز شبکه سلامت تا تامین دارو و تجهیزات پزشکی، سیاست کلی نظام  بر کاهش اتکا بر خارج از کشور متمرکز بوده است. اما باید توجه داشت که شرایط در هر زمان می‌تواند متفاوت باشد. با شروع مشکلات بیماری‌های ویروسی در ایران و در دوران کرونا می‌بینیم که تولید داخلی اهمیت بالاتری پیدا کرده و این موضوعی است که نشان می‌دهد کشورها در زمان بحران چقدر می‌توانند از خود محافظت کنند.

مديرعامل و رئيس هيأت مديره شرکت دانش‏ بنيان نو ايده‌انديشان ماشين‌ سازي حسيني در پایان افزود:کشورهایی همچون امریکا، هلند، آلمان در زمان کرونا کمتر آسیب جدی دیدند چرا که شرایط داخلی این کشورها به گونه‌ای بود که با بحران‌های احتمالی می‌توانستند مقابله کنند. در این بین کشورهایی مانند چین توانستند ارزش افزوده بالاتری کسب کرده و حتی رشد اقتصادی هم داشته باشند. ساخت کارخانه‌های تولید البسه‌های بیمارستانی در ایران در سال‌های قبل از ایام کرونا و وجود بیش از یکصد مرکز استریل اتیلن اکساید در ایران، همچنین هزاران مترمربع فضای اتاق تمیز در این کارخانه‌ها توانست ایران را از بحران اساسی در تامین تجهیزات مورد نیاز بهداشتی و حفاظتی نجات دهد. همچنین وجود شرکت‌هایی با سابقه تولید انواع ونتیلاتور و دیگر دستگاه‌های پزشکی نیازهای کشور در این دوران را مرتفع کرد.

اطلاعات تماس

  • آدرس : تهران ، کيلومتر11بزرگراه فتح (جاده قديم کرج) ، سه راه شهريار ، جاده شهريار ، بعد از کارخانه ايران ياسا ، نرسيده به سعيد آباد ، شهرک صنعتي گلگون ، بلوار ميلاد جنوبي ، پلاک 14
    تلفن: 02165611247-02165611248
    نمابر: 02165611247
    تلفن همراه: 09120712724 
    ايميل : info@niamsh.com

    نمایندگی نیامش در کشور افغانستان و کشور عمان: 989151161970+  (آقای کول آبادی)