جشنواره حاتم با موضوع حمایت از کالای ایرانی




به گزارش پایگاه رسانه ای اجتماعی ردا، دکتر محمدجعفر حسینی شیرازی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان «نو ایده اندیشان ماشین‌سازی حسینی» در گزارشی از برگزاری جشنواره حاتم به‌عنوان ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه‌های برتر اقتصادی ایران در ۱۹ دی ماه  خبر داد.

بر اساس این گزارش این جشنواره که هم‌اکنون در جریان است به‌منظور حمایت از تولید ملی با حضور وزیر صنعت، معاونین وزارت صنعت، ریاست اداره ثبت استاد کشور، معاون قوه قضاییه ، نمایندگان کمسیون کار مجلس شورای اسلامی ، مدیریت سازمان مدیریت صنعتی، مسئولین اتاق ایران و آلمان، مسئولین اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است.

گفتنی است این جشنواره با همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با موضوع توانمندسازی اقتصاد ملی، در چهارچوب ششمین گردهمایی بزرگ مسئولان دولت و مدیران بنگاه­های برتر اقتصاد ایران با عنوان جشنواره ملی حاتم(حمایت از تولید ملی) در مرکز همایش­های بین ­المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

همچنین بر اساس اعلام برگزار کننده گان این جشنواره از برگزیدگان که صلاحیت­ و شایستگی ایشان در همراهی با کشور در مقاطع خطیر و حساس اقتصادی بر مبنای اسناد بالادستی و سیاست­های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به‌واسطه اسناد مثبت و مشاهدات عینی احراز گردد، در قالب اعطای دیپلم افتخار و نشان عالی درجه‌یک لیاقت و ارزش­آفرینی ملی در سه محور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قدردانی خواهد شد.

بنگاه‌های اقتصادی با تلاش به بهره‌وری بیشتر می رسند

فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری طی سخنانی در این جشنواره از وضعیت نابسامان آمار بهره‌وری در کشور خبر داد و گفت:  در چنین وضعیتی دعوت مدیران دولتی و بخش‌های خصوصی به هوشیاری یک ضرورت است .

پهلوانی با انتقادات از وضعیت فعلی که عمدتاً منجر به ممانعت عمدی از رشد فروش کالا ایرانی می‌شود، ابراز داشت: بنگاه‌های اقتصادی توجه داشته باشند که باید برای بهره‌وری بیشتر باید تلاش کنند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری به برخی از خسارت‌ها و هزینه‌های بالای برخی از بنگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سیاست‌گذار باید اصلاح قوانین انجام دهد؛ باید نظام اداری اصلاح شود تا منجر به کاهش فساد باشد؛ برمدار چنین اقدامی می‌شود سرمایه‌گذاری‌ها را کارآمد کنیم.

 تولید کننده افتخار آفرین است

بر اساس گزارش ارسالی از جشنواره ملی حاتم بهروز فروتن، کارآفرین صنعتی غذایی کشور در حاشیه جشنواره حاتم ( حمایت از تولید ملی) با اجازه از مسئولین برگزارکننده به‌صورت انتقادی پشت تریبون سخنرانی آمد و گفت:‌ همه سخنرانان تولیدکنندگان را مقصر دانستند، بیش از پنجاه سال است که در حال تلاش هستم و اولین مدال افتخار من این است که در سال ۶۲ به‌عنوان زالوصفت معرفی شدم و این موضوع مرا تحریک کرد تا بیشتر تلاش کنم. ۲۵ سال پیش بانک‌های دولتی از دادن وام امتناع کردند و بانک‌های خصوصی در این زمینه پیش‌قدم شدند اما بعدازآن پول ندادند و هنوز امر باعث شد صندوق‌ها به راه افتاد.
وی افزود: در جوامعی که بانک‌ها رشد کنند پیشرفتی حاصل نخواهد شد، بانک‌ها یا باید تولید سود کنند یا تولید ثروت داشته باشند و این کارها را سخت‌تر کرده است.

فروتن تولیدکننده را افتخارآفرین توصیف کرد و گفت:راه‌های قانون‌گذاران ناصحیح بوده است و تقصیر تولیدکننده نیست ما افتخارآفرین هستیم و قانون‌گذار نیستیم.



اطلاعات تماس

  • آدرس : تهران ، کيلومتر11بزرگراه فتح (جاده قديم کرج) ، سه راه شهريار ، جاده شهريار ، بعد از کارخانه ايران ياسا ، نرسيده به سعيد آباد ، شهرک صنعتي گلگون ، بلوار ميلاد جنوبي ، پلاک 14
    تلفن: 02165611247-02165611248
    نمابر: 02165611247
    تلفن همراه: 09120712724 
    ايميل : info@niamsh.com

    نمایندگی نیامش در کشور افغانستان و کشور عمان: 989151161970+  (آقای کول آبادی)