برگزیده چهره ماندگار سلامت و درمان کشور


پزشکی . نت : دستیابی به سه جایزه ارزشمند کشوری در عرض یک سال، آن هم در حوزه سلامت، کار ساده ای نیست. در واقع کسب این همه عنوان در یک سال، نشانه به بار نشستن سال ها برنامه ریزی دقیق و تلاش بی وقفه است. برای آگاهی از چند و چون ماجرا پاس صحبت محمدجعفر حسینی شیرازی نشستیم. چهره ماندگار سلامت و درمان کشور در سال 90


منبع خبر: سامانه خبری شبکه پزشکی کشور

پزشکی . نت : دستیابی به سه جایزه ارزشمند کشوری در عرض یک سال، آن هم در حوزه سلامت، کار ساده ای نیست. در واقع کسب این همه عنوان در یک سال، نشانه به بار نشستن سال ها برنامه ریزی دقیق و تلاش بی وقفه است. برای آگاهی از چند و چون ماجرا پاس صحبت محمدجعفر حسینی شیرازی نشستیم. چهره ماندگار سلامت و درمان کشور در سال 90
گفتگو از : معصومه پیرجلی
چهره ماندگار درمان و سلامت ایران، مهمترین هدفش را ارایه راهکارهای عملیاتی به سرمایه گذاران حوزه تجهیزات پزشکی برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی در تلاش هستیم تا با ارائه راهکارهای عملیاتی، باعث جذب سرمایه گذاران  برای ورود به بخش تجهیزات پزشکی شویم.
محمدجعفر حسینی شیرازی؛ مدير عامل شرکت ماشین سازی حسيني  با تاکید بر اینکه، شرکت ما آنالیز دقیقی از بازار انجام داده است، گفت: این آنالیز دقیق به سرمایه گذاران کمک می کند تا به درستی با بازار تجهیزات پزشکی آشنا شده و واقع‌بینانه در این بخش فعال شوند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر سرمایه گذاران، افراد شاغل در بخش تجهیزات پزشکی نیز از نگاه ما دور نمانده‌اند، عنوان کرد: افزایش رفاه نسبی در جامعه از اهداف تعریف شده ما است. بدین ترتیب می توان گفت افزایش رفاه نسبی شاغلان در زمینه تجهیزات پزشکی رابطه مستقیمی با دانش فنی افراد دارد.
مدیر عامل شرکت ماشین سازی حسینی در ادامه افزود: هرچه دانش فنی افراد ارتقاء پیدا کند، مطمئناً کارايي‌شان نیز بالا می رود. در نتیجه سعی‌مان بر این بود که آموزش های فنی را به افراد ارائه دهیم تا تخصصشان بالاتر رود.
حسینی شیرازی با اظهار رضایت از اینکه آموزشهایی که در زمینه دانش فنی تجهیزات پزشکی ارائه کردیم، بسیار تاثیرگذار بوده است، افزود: در این مسیر توانستیم به گروههایی که تخصص چندانی نداشتند، آموزش دهیم و این گروهها به طور تخصصی وارد چرخه تولید تجهیزات پزشکی بشوند. برای مثال در ایجاد «کلین روم های» تجهیزات پزشکی به دلیل نداشتن دانش فنی مورد نیاز شرکت های محدودی فعال بودند اما شرکت ما با به روز کردن و تطبیق این دانش با استانداردهای بین المللی توانست، پیمانکارهای بسیاری را که توانایی مالی ورود به این حوزه را داشتند. جذب کند.
به گفته حسینی شیرازی نتیجه این تلاشها برای شرکت ماشین سازی حسینی کسب اولین جایزه برگزیده همایش ملی برترین های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور در مردادماه 89 ، چهره ماندگار درمان و سلامت از سوی چند وزارتخانه در بهار 90 ، برگزیده همایش برترین‌های بهره‌وری کشور در مهرماه 90 و همچنین برگزیده همایش بزرگان پزشکی کشور را در پی داشته است.
 
برگزیده همایش ملی برترین های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور  با بیان اینکه ایجاد کارخانه‌های تولید البسه‌های بیمارستانی، جدیدترین خط تولید این شرکت است، خاطر نشان کرد: در ایران 5 درصد ملحفه و البسه های بیمارستانی یکبار مصرف هستند بنابراین ما با بازار 95 درصدی رو به رو هستیم که می توانیم آن را توسعه دهیم. در واقع تغییر الگوی مصرف باعث بهینه سازی انرژی شده و در عین حال آلودگی های موجود در بیمارستانها کنترل می‌شود.
 
وی همچنین به هزینه های پایین استفاده از ملحفه و لباس های یکبار مصرف اشاره داشته و افزود: ایجاد این خطوط در بهبود شرایط بیمارستان‌ها بسیار تاثیر گذار است. در حال حاضر بخش عظیمی از آلودگی‌های محیطی بیمارستان‌ها مربوط  به نوع البسه و ملحفه‌ای بوده که استفاده می‌کنند. متاسفانه در ایران نسبت به این موضوع توجه بسیار کمی شده است. شرکت ما سعی کرده با بالا بردن دانش فنی شرکت های قبلی که در این زمینه فعال بودند و در عین حال ایجاد شرکت های جدید گامهای مثبتی در این حوزه بردارد.
حسینی شیرازی با اعلام اینکه در گذشته این شرکت سالانه توانایی راه اندازی 10 خط تولید تجهیزات پزشکی را داشته اما در حال حاضر این توانایی دو برابر شده، عنوان کرد:  نسبت به سالهای گذشته بنا به نوع درخواستی که انجام می شود، ماشین آلاتی که تولید می کنیم بسیار متنوع‌تر شده است. در عین حال سعی کرده‌ایم با بالا بردن دانش فنی نقصی را که همیشه در ایران با آن گریبانگیر بودیم و آن تامین مواد اولیه است،  از بین ببریم.
از نظر چهره ماندگار درمان و سلامت  شرکت ماشین سازی حسینی دارای تخصص‌هایی است که در هیچ جای جهان وجود ندارد و این دانش به طور خاص در ایران ایجاد شده است. تولید نخ‌های جراحی یکی از این دانش هاست . در ساخت نخ جراحی پروسه بسته‌ای در جهان وجود داشت که این شرکت تغییراتی روی آن ایجاد کرده است. در حقیقت می توانیم ادعا کنیم فعالیت ما از نظر کیفیت و کمیت در دنیا بی رقیب است.
با تمام این فعالیت‌ها برگزیده همایش بزرگان پزشکی کشور از اینکه شرکت ماشین سازی حسینی هنوز نتوانسته به صورت مستقیم وارد حوزه صادرات شود راضی نیست. به گفته او به دلیل یکسری شرایط خاص هنوز این شرکت نتوانسته بدون واسطه تولیداتش را صادر کند.
حسینی شیرازی در ادامه اضافه کرد: به تازگی برای سرمایه گذارانی که در ایران هستند و می خواهند در کشورهای همسایه شرکت‌هایی را ایجاد کنند تسهیلات ارائه می شود. یعنی می توانند مشوق های تسهیلاتی بگیرند و با استفاده از این تسهیلات شرکت هایی در دیگر کشور ها تاسیس کنند. در حال حاضر با دو تا کارخانه برای راه اندازی شرکت در کشورهای عربی و آسیای میانه مذاکراتي انجام داده ایم.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی حسینی در توضیح کسب استانداردهای داخلی که این شرکت اخذ کرده، بیان کرد: به تازگی توانستیم تاییدیه‌هایی را از سازمان های زیر مجموعه های وزارت علوم در جهت انطباق سیستم های ساخته شده با استاندارد های ئی ان اروپا را بگیریم
گسترش فیزیکی در حد 20 درصد بوده اما در کنار این موضوع ما از ظرفیت های بالقوه واحدهای صنعتی بزرگ استفاده می کنیم. در ایران واحدهای صنعتی بزرگی وجود دارند که متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح با داشتن امکانات بسیار بالا کارایی پايینی را عرضه می کنند. ما از ظرفیت های این واحدهای صنعتی استفاده می کنیم و کارهایی را به صورت پیمانی به این واحدها واگذار می کنیم و عمل مونتاژ و آزمايش آن را در مجموعه خودمان انجام می دهیم.
برگزیده همایش ملی برترین های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور در پايان با اشاره به اینکه این شرکت پروژه‌هایش را با همکاری دیگر شرکت‌ها انجام می‌دهد، یادآور شد: زمانیکه اجرای پروژه های ما نیازمند همکاری گروههای خارجی باشد. ما بجای استفاده از این گروهها از نیروی انسانی که در ایران وجود دارد استفاده می‌کنیم به این شکل که دانش روز این کار را به آنها آموزش می‌دهیم و بر روند اجرای پروژه نظارت می‌کنیم و آن شرکتها نیز تجهیزات را طبق استانداردهایی که ما به آنها عرضه کرده ایم، تحویل می دهند.

اطلاعات تماس

  • آدرس : تهران ، کيلومتر11بزرگراه فتح (جاده قديم کرج) ، سه راه شهريار ، جاده شهريار ، بعد از کارخانه ايران ياسا ، نرسيده به سعيد آباد ، شهرک صنعتي گلگون ، بلوار ميلاد جنوبي ، پلاک 14
    تلفن: 02165611247-02165611248
    نمابر: 02165611247
    تلفن همراه: 09120712724 
    ايميل : info@niamsh.com

    نمایندگی نیامش در کشور افغانستان و کشور عمان: 989151161970+  (آقای کول آبادی)